sobota, 21 listopada 2015

008. Stephanie Plum: Dziesięć kawałków (Janet Evanovich)


Tytuł: Stephanie Plum: Dziesięć kawałków

Autor: Janet Evanovich

Liczba stron: 350

Wydawnictwo: Fabryka słów

Data wydania: 4 kwietnia 2014

Kategoria: Thriller/Sensacja/Kryminał


  Przystankiem ósmym na moim blogu będzie kolejna część powieści Janet Evanovich o przebojowej łowczyni nagród - Stephanie Plum. Zapowiadam również, że to ostatnia recenzja z tej serii, bo chociaż mam do przeczytania jeszcze cztery części (w tym trzy w domu) zdecydowałam, że zakończę dzielenie się z Wami nimi na dziesiątej. Tak, wiem, że to dopiero drugi z kolei tom, który Wam prezentuję, jednak jeżeli chcecie więcej - sami sięgnijcie po te cudo. Naprawdę warto!

  Zacznijmy od tego, że nasza główna bohaterka ponownie pakuje się w nie lada kłopoty. Kilka samochodów wysadzonych w powietrze, potrącony facet i rozwścieczony gang na karku. Jednak Stephanie wydaje się nieustraszona i zamiast trzymać się od tego z daleka, jak radzi jej Joe Morelli, bada całą sprawę jeszcze bardziej.
  Pozytywy książki.
  Powieść jak zwykle jest zabawna, jednak jednocześnie trzyma w napięciu. Z jednej strony zabawna przyjaciółka Steph - Lula - z ukradzionymi Cheetosami w torbie, a z drugiej uzbrojeni po zęby gangsterzy, usiłujący skutecznie pozbyć się łowczyni nagród. Ogromnie podziwiam autorkę, bo potrafi rozbawić nawet w najbardziej emocjonujących momentach!

- Hej! - zawołała Lula. Na co czekamy?
- Babcia z nami jedzie.
- Trzej muszkieterowie znowu razem - stwierdziła Lula.


  Wątek romansu także bardzo dobrze rozwinięto, chociaż przechodzenie od bramki z napisem "Morelli", do tej, na której widnieje "Komandos", zaczęło mnie denerwować. Nawet nie mam pojęcia, czy można to nazwać "przechodzeniem", skoro bohaterka raz ląduje w ramionach jednego, a jakieś sto stron później, u drugiego, co naprawdę stanowi olbrzymi minus.
  Schematyczność też zaczęła mnie przerażać, bo w każdym tomie czytelnik znajduje to samo, z tym że pani Evanovich doskonale potrafi przyćmić to niewyobrażalnym humorem i energią, którą emanuje każda z postaci.
  Za wielki plus uważam także to, że każdy z charakterów, wykreowanych przez pisarkę, przechodzi przez to, co większość ludzi. Drobne i nieco większe problemy, które dają poczucie, że nie tylko Ty takie posiadasz. Wielki pryszcz na brodzie, niezrównoważona miłość do pączków i zbyt ciasne mieszkanie, by pomieścić wielodzietną rodzinę.
  W każdym razie, książka bardzo mi się podobała. Jest to jeden z nielicznych kryminałów, które przeczytałam w życiu i muszę przyznać, że zniosłam to naprawdę dobrze.
  Jeszcze raz ogromnie polecam każdemu tę serię, jak i również film, stworzony na podstawie pierwszej części. Jeżeli nie wiecie, co obejrzeć przed snem, zdecydujcie się na "Jak upolować faceta" lub lepiej poczytajcie o niezwykle zabawnych wyczynach jedynej w swoim rodzaju Stephanie Plum.









OCENA KOŃCOWA: 8/10

8 komentarzy:

  1. Jakoś nie jestem przekonana do tej serii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż...
      Ja także na początku nie byłam przekonana, jednak postanowiłam spróbować ;)
      Pozdrawiam,
      Isabelle West

      Usuń
  2. Zainteresowałaś mnie tą serią, ale ostatnio robiłam podsumowanie niedoczytanych cyklów i ich ilość raczej nie sprzyja rozpoczynaniu kolejnego. Ale w przyszłości może ... :D

    http://castleona-cloud.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też seria stała się prawdziwym wyzwaniem, jednak skoro postanowiłam, że skończę, dotrzymam słowa ♥
      Polecam i pozdrawiam,
      Isabelle West

      Usuń
  3. Bardzo fajna recenzja, jednak ilość książek mnie nieco przeraża :)
    Może kiedyś...
    Pozdrawiam cię gorąco,
    ZJ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wprawdzie, to każdego przeraża ilość tych książek xD
      Nawet mnie :D
      Również pozdrawiam,
      Isabelle West

      Usuń
  4. Ciekawa recenzja, zastanowię się nad przeczytaniem tych książek ;)
    Pozdrawiam,
    Jewel of the Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, polecam gorąco!
      Również pozdrawiam ;)
      Isabelle West

      Usuń