niedziela, 31 stycznia 2016

017. Assassin's Creed: Renesans (Oliver Bowden) + BONUS


Tytuł: Assassin's Creed: Renesans (tom 1)

Autor: Oliver Bowden

Liczba stron: 488

Wydawnictwo: Insignis

Data wydania: 10 listopada 2010

Kategoria: Fantastyka/Fantasy/Science Fiction


  Przystankiem siedemnastym zostaje pierwsza część serii ,,Assassin's Creed", której autorem jest Olvier Bowden. Książka powstała na podstawie bestsellerowej gry firmy Ubisoft, mającej fanów na całym świecie. Jednak na głównym planie postawię powieść, a do gry wrócę później.


Opis z okładki:
  "POPRZYSIĄGŁEM ZEMSTĘ TYM, KTÓRZY ZDRADZILI MOJĄ RODZINĘ. JESTEM EZIO AUDITORE DA FIRENZE. JESTEM ASSASYNEM..."
  Młody szlachcic, zdradzony przez panujące rody Italii, wyrusza w poszukiwaniu zemsty. Aby stawić czoła spiskowcom i przywrócić rodzinie honor, będzie musiał poznać sztukę zabijania. W swojej misji Ezio skorzysta z pomocy światłych umysłów, takich jak Leonardo da Vinci czy Niccolo Machiavelli, świadom, że jego przeżycie zależy od nabytych umiejętności. Dla swoich sprzymierzeńców stanie się siłą przemian, bojownikiem o wolność i sprawiedliwość. Dla wrogów będzie śmiertelnym zagrożeniem, siejącym postrach wśród tyranów, którzy ciemiężą lud Italii.  Tak rozpoczyna się epicka opowieść o władzy, zemście i spisku.
  PRAWDA BĘDZIE SPISANA KRWIĄ.

Moja opinia:
  Przyznam, że do książki ciągnęło mnie od czasu, gdy dowiedziałam się o jej istnieniu. Parę razy nawet ledwo powstrzymywałam się przed kupieniem jej na Allegro. Nieustannie odkładałam ją na później, podpierając się tym, że kompletnie nie znam gry, a książka pewnie będzie zawierała jakieś odniesienia do szczegółów, których dowiadujemy się podczas przechodzenia kolejnych poziomów. Jednak powiem szczerze: zostałam naprawdę pozytywnie zaskoczona. Nie dość, że powieść wstrząsnęła mną do granic, a Bowden podbił moje serce, to jeszcze okazało się, że książka jest zupełnie identyczna, jak produkcja firmy Ubisoft.
  Autor naprawdę mnie zaskoczył. Przyznam, że podczas czytania wielu serii bardzo się nudzę i ze zniecierpliwienia potrafię przewrócić parę kartek, nie bacząc na to, co mnie omija. ,,Assassin's Creed" to pierwsza książka, od której nie mogłam się oderwać. Czytałam ją z zapartym tchem i nawet nie zauważyłam, kiedy doszłam do końca historii. Język może nie prezentował się zbyt lekko i nie
każdy czytelnik by sobie z nim poradził, ale gdy wchodziło się głębiej, po prostu nie mógł wyjść z szoku. Tak właśnie się czułam. Jakby ktoś odebrał mi życie i wszystkie problemy, a w puste miejsce wsadził opowieść Ezia Auditore. Każda strona była zbyt ważna by ją ominąć. Akcja rozrastała się w niewiarygodnym tempie, kładąc na łopatki wszystkie, dosłownie WSZYSTKIE powieści, które przeczytałam w swoim życiu. A uwierzcie mi, mam za sobą naprawdę sporo przygód i poznałam wielu fikcyjnych bohaterów, których pokochałam.
  Urzekła mnie ta wyjątkowość ze strony Bowdena. Ludzie mogą powiedzieć, że patrząc na fabułę nie popisał się niczym nadzwyczajnym, bo cała zasługa leży po stronie Ubisoftu i to oni powinni zbierać wszelkie laury, ale ja się z tym nie zgodzę. Oczywiście, firma ma z mojej strony olbrzymi szacunek, ale to Olivier nadał postaciom charaktery. To on stworzył ich serca, praktycznie od podstaw. To on tak naprawdę tchnął w nich życie. Nadał postaciom nietuzinkowe cechy, nauczył ich kochać i poświęcać się dla innych. Nauczył ich żyć.



  Nad tym, co Bowden chce przekazać czytelnikowi, należy się na chwilę zastanowić. Przedstawia on całą prawdę. O życiu. O śmierci. O walce. Pisarz jest naprawdę dobry w tym, co robi. Przyznam szczerze, że momentami łzy mi stawały w oczach, a serce biło tysiąc razy mocniej. Każde słowo miało jakiś przekaz. Nieważne, czy pozytywny, negatywny lub neutralny. Ważne, że go miało. I że gdy czytelnik na chwilę się zatrzymał, nie mógł powstrzymać szoku, w jakim się znalazł. 
  Postacie zostały naprawdę dobrze wykreowane. Ezio z dzieciaka, który miał w głowie tylko zabawę, stał się żądnym zemsty nastolatkiem, naprawdę zagubionym po stracie najbliższych. Powieść idealnie przedstawia jego przemianę. W jednej chwili beztrosko skacze po dachach budynków razem ze swoim starszym bratem, Federico, a w drugiej zostaje assasynem, pragnącym śmierci wszystkich spiskowców. 
  Świetnie wykreowany został również Leonardo da Vinci. Na początku książki wyobraziłam go sobie jako wysokiego, roześmianego nastolatka z tym niesamowitym błyskiem radości w oku, którym zarażał dosłownie wszystkich. Z czasem mężniał i stawiał się bardziej poważny, ale jego dobry humor nie znikał. Dla Ezia praktycznie zastępował brata. Po prostu nie dało się go nie lubić. Nigdy w życiu nie widziałam postaci tak pełnej entuzjazmu, a zarazem takiego dystansu do samego siebie. 
  Trzecim bohaterem, na temat którego się wypowiem, będzie Federico Auditore, czyli starszy brat Ezia. Pojawił się na pierwszych stronach i na pierwszych stronach zniknął. To było zaledwie parę kartek, ale pokochałam gościa nad życie. Był pełen humoru, powagi, a zarazem gracji, jakiej jeszcze nigdy w życiu nie widziałam. Martwił się o Ezia i za każdym razem ratował mu tyłek, nie szczędząc przy tym uwag typu: ,,Ta ładna buźka to jego jedyny atut". Bardzo kochał swoją rodzinę i gotów był oddać za nią życie. Szkoda, że tak musiało się stać. Moja wypowiedź nie jest spoilerem, bo dosłownie wszędzie znajdziecie wzmianki o tym, że Ezio zaczyna swoją zemstę od śmierci drogich mu osób. Ledwo powstrzymywałam łzy, kiedy Federico umierał. Naprawdę, pokochałam go całym sercem. 
  Podczas czytania książki, możemy również nauczyć się nowych słów po włosku (z tyłu powieści jest zamieszczony słowniczek). Myślę, że niektóre zwroty dodawały książce tajemniczości, równie mocno jak i opisy miejsc. Florencja oraz Wenecja zostały opisane niezwykle szczegółowo w naprawdę interesujący sposób. 
  Podsumowując, ,,Assassin's Creed" jest najlepszą książką, jaką czytałam do tej pory. Wartka akcja i miażdżące zakończenia mówią same za siebie. Nie można się od niej oderwać nawet na chwilę. 
  Naprawdę gorąco polecam tę powieść. 
  Bowden stworzył prawdziwą petardę.


                                       OCENA KOŃCOWA: 11/10



Nadeszła chwila na BONUS. 
Akurat tak się złożyło, że jeden z moich kolegów jest fanem gier AC i zgodził się wypowiedzieć w ich kwestii. To zaledwie parę słów, ale i tak ogromnie Ci dziękuję za pomoc.

Gra jest jednowątkowa ale mimo tego mamy wiele pobocznych misji i duży, otwarty świat, który możemy swobodnie odkrywać. Ezio w czasie gry uczy się więcej o asasynach i poznaje coraz więcej templariuszy którzy stają się jego celami. Do każdego z nich trzeba dotrzeć w inny sposób i czasem trzeba zasięgnąć pomocy złodzieji lub najemników by tego dokonać. W naszych przygodach wspiera nas Leonardo da Vinci ulepszając naszą broń i oferując różnorakie wsparcie swoimi wynalazkami. Mimo że każda misja ma jedno zakończenie, można je przechodzić w dowolny sposób. A gra ogólnie trudna nie jest tylko sterowanie trzeba ogarnąć.
Przy okazji możemy zwiedzać XV-wieczną Florencję czy Wenecję i poznać różne informacje i ciekawostki na temat miejsc, które odwiedzamy.

Ocena gry: 7.8/10


Ferderico i Ezio Auditore 


Leonardo da Vinci



Jeszcze raz dziękuję serdecznie Micfalowi za pomoc i odsyłam was do jego strony oraz kanału na youtube:
1) Micfalcraft

22 komentarze:

  1. Książki nie czytałam, ale jest mi dość znana i podobnie jak Ciebie, mnie również kusi.
    Uwielbiam fabułę na pełnych obrotach, już samo zdanie: "PRAWDA BĘDZIE SPISANA KRWIĄ" podjudza moją chęć przeczytania tego. :)
    Pozdrawiam, Kinn
    http://zagubieni-w-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że cię zainteresowałam :D
      Mam nadzieję, że ci się spodoba :)

      Usuń
  2. W grę nigdy nie grałam, ale nie wiem czy do książki nie ciągnie mnie bardziej xD A recenzja super :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki są świetne! :D
      Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Książkę spotykałam wielokrotnie w wielu sklepach, ale się na nią nie skusiłam i nie ukrywam, że teraz nieco żałuję. Wszystko o czym piszesz niesamowicie zachęca: rozbudowane postacie, pobudzanie emocji, wartka akcja to rzeczy, które uwielbiam w książkach.
    Właśnie sprawdziłam i okazało się, że pobliska biblioteka posiada kilka egzemplarzy tej powieści, tak więc nie pozostaje mi nic innego jak na nią zapolować ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zdecydowałaś się po nią sięgnąć! Jest naprawdę świetna! :)

      Usuń
  4. Do tej pory, rzadko sięgałam po tego typu literatur, jednak coraz częściej zaczyna ona do mnie przemawiać. Może i na tę ksiażkę się skuszę:)
    Pozdrawiam Justyna z książko miłości moja

    OdpowiedzUsuń
  5. Grałam kiedyś w AC i od kiedy zobaczyłam, że jest książka zaczęłam się zastanawiać czy jej nie przeczytać... jak zwykle odkładałam to na potem, ale po tej recenzji coś czuję że muszę nadszarpać budżet i ją dorwać :) :) :)
    Pozdrawiam eMeBi

    OdpowiedzUsuń
  6. Narobiłaś mi ochoty, a ja książkę też odkładam na później co ją widzę w bibliotece! :D No i przy najbliższej wizycie wymienię co mam na te pozycję! :D

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyższy czas po nią sięgnąć! ♥

      Usuń
  7. Kochana, koniecznie musisz zagarać w AC! Trzy pierwsze części są genialne! <3 Powiem nawet, że lepsze niż książka ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem... :D
      Dużo ludzi w to gra, ale ja jakoś nie mogę się przekonać :D

      Usuń
  8. Jakoś mam mieszane uczucia i boję się, że mogłabym się rozczarować.
    Pozdrawiam,
    Książkomania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozczarujesz się! AC to niesamowita książka :D

      Usuń
  9. Kiedyś grałam w AC, ale teraz specjalnie nie mam czasu, chociaż naprawdę chciałabym do tego wrócić.
    O książce słyszę pierwszy raz i z przyjemnością po nią sięgnę, ponieważ, jeśli naprawdę jest lepsza od gry, powinnam ja pokochać.
    Pozdrawiam,
    ZJ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj, czytaj! ♥♥
      Na pewno ci się spodoba :D

      Usuń
  10. Assassin's Creed to jedna z moich ulubionych serii. Bowden na prawdę jest mistrzem pióra :)
    Cieszę się, że Tobie również zaczyna się podobać i myślę, że jak najszybciej sięgniesz po resztę AC :)
    Pozdrawiam,
    Jewel Of the Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, moja ty bratnia duszo! :D

      Usuń