sobota, 20 lutego 2016

TMI BOOK TAG

Witajcie!

Akurat tak się złożyło, że mamy sobotę i mam masę wolnego czasu, więc odpowiem na nominację do TMI BOOK TAG od mojego najukochańszego Królika z Bluszczowe Recenzje. Właściwie, w nominacji Królika było wszystko, więc zapraszam!



Królik, który naprawdę porządnie sobie zaszalał! 

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Przyznam, że na początku nie zrozumiałam, o co chodzi w tym pytaniu, ale zerknęłam do Królika i się dowiedziałam. Tak, jak ona nie zwracam uwagi na styl bohaterów, jednak od czasu do czasu chciałabym przeczytać o jakimś gocie albo metalu, bo takie postacie byłyby naprawdę ciekawe i dość barwie przedstawione. Nie lubię opisów ubrań w książkach, bo to mnie naprawdę denerwuje - zwłaszcza, że w połowie powieści zajmują one całą stronę jak nie więcej,

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Kurczę, przyznam, że jest tego naprawdę sporo. Jest genialny Jon Snow w Pieśni Lodu i Ognia, jest Aaron Warner z Dotyku Julii, jest Dymitr z Akademii Wampirów, jest Loki z Kłamcy... Ach, zbyt dużo ich się nazbierało. To chyba przeradza się w nałóg.

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić? 
Czy ja wiem...
Takiego przypadku chyba nie było, chociaż postacie w wielu książkach naprawdę diametralnie się zmieniają. 

4. Największa książka na twojej półce?
Black Out - Marc Elsberg

5. Najcięższa książka na twojej półce?
Również Black Out :D

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Niestety nie :(

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Nie przepadam za takimi gadżetami :D

8. Ulubiona para, której kibicujesz?
Myślę, że to będzie Sam Temple i Astrid z serii GONE.

9. Ulubiona seria książek?
Dary Anioła i Pieśń Lodu i Ognia.

10. Ulubiony soundtrack z książki? 
Kocham st z 50 twarzy Grey'a. Za książką nie przepadam, ale muzyka jest wprost genialna i chyba nic jej nie przebije.

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Zdecydowanie Dotyk Julii.
Ja tak bardzo chcę wiedzieć, co wydarzyło się dalej!

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
Love, Rosie Cecelii Ahern :D

13. Od kiedy czytasz?
Myślę, że od jakichś dwunastu lat. Nauczyłam się składać literki jeszcze przed szkołą. Kiedy poszłam do pierwszej klasy, zaczęłam czytać na poważnie.

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Slytherin - jestem rodową Ślizgonką z charakterkiem :)

15. Czego szukasz w książce?
Sensu życia.

16. Ulubiony cytat?
Czy ja wiem... Nie umiem doszukiwać się w książkach jakichś szczególnych myśli. W pamięć zapadło mi chyba jedynie:
Kochać to niszczyć, a być kochanym, to zostać zniszczonym.

17. Ulubiona okładka?
Nie ocenia się książki po okładce, ale kocham filmową okładkę Portretu Doriana Grey'a - praktycznie nie można jej znaleźć w takim wydaniu ;;

18. Akcja vs Romans
Akcja.
ZDECYDOWANIE.

19. Gdzie idziesz, kiedy w książce dzieją się smutne momenty?
Idę dalej.

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Zależy od nastawienia danego dnia, ilości pracy i tego, jak gruba jest książka. Zwykle ten czas nie przekracza tygodnia.

21. Ile trwa twój kac książkowy?
O co z tym chodzi? :D
Wszyscy to mają, a mnie jakoś omija.

22. Najmniej lubiana książka?
Najmniej lubiana nie oznacza znienawidzona, więc tym razem postawię na Niezgodną. Niech ktoś zapali lampkę na moim grobie, ale jest tylko okej...

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Lubię postacie z własnym stylem i charyzmą, Takie, które nie udają przed światem i pokazują, jakie naprawdę są.

24. Co cię odrzuca w postaci?
Wplątywanie się w trójkąty miłosne. Zagubienie. Nienawidzę postaci, które na siebie narzekają, nienawidzę ludzi, którzy na siebie narzekają. Mam ochotę zwrócić obiad.

25. Czemu dołączyłaś do blogsfery?
Cóż, nie było to tak dawno.
Moja decyzja miała dwie strony. Jedną z nich była odwieczna pasja, jaką jest pisanie; drugą - chęć spełnienia marzeń.

26. Straszna książka?
Taka, której nienawidzę?
Taka, po przeczytaniu której miałam ochotę kogoś zabić?
Grey! Grey! Grey!
50 chorych twarzy chorego Christiana Grey'a!

27. Kiedy płakałaś przy książce?
Nie płaczę przy książkach. Nigdy mi się to nie zdarzyło.
Coś we mnie pękło po śmierci Federico z AC, ale jeszcze nigdy nie płakałam.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
Jednemu, jedynemu Assassin's Creed Bowdena dałam 11/10, bo na 10/10 nie zasługiwało. Pamiętam, że gdzieś o 10/10 otarło się też Love, Rosie...

29. Ulubiony tytuł?
A mi się podoba tytuł Malowany człowiek Petera Bretta.

30. Ostatnio przeczytana książka?
Lek na śmierć - James Dashner

31. Co teraz czytasz?
Zanim się pojawiłeś - Jojo Moyes

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
Pamiętam, że ostatnim, co oglądałam był spektakl teatru Buffo pt. Romeo i Julia. A film na podstawie książki... Jejku... Kojarzę, że Makbeta oglądaliśmy na lekcji.

33. Bohater książkowych, z którym chciałabyś porozmawiać?
Federico Auditore ♥♥♥

34. Autor, z którym chcesz porozmawiać?
Kuba Ćwiek!

35. Ulubione jedzenie do czytania.
Zazwyczaj nie czytam przy jedzeniu, ale z chęcią pochrupałabym jakieś paluszki albo krakersy.

36. Książkowy świat, w którym chciałabyś  żyć?
Hobbiton!

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Myślę, że Kapitol albo inne tego typu gówno xD

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Przed chwilą.

39. Dziwne sposoby obrażania w książkach?
Nie rozumiem pytania xDDD

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Tak... Właściwie jeden, duży projekt.

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Stela! Mamo, ja chcę stelę!

42. Twoje miejsce w drużynie quidditcha?
Pałkarz ^^

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Apocalyptica - Not Strong Enough - Dotyk Julii

44. Ulubiony podryw na książkę?
Spadłaś z nieba? Jeśli zgodzisz się być moim aniołem, zostanę twoim Patchem.
To nie było dobre.
ZAPOMNIJCIE.

45. Użyłaś go kiedyś?
NIE.

46. Ile masz książek?
Sporo.
Zazwyczaj nie kupuję książek, ale jest ich dość. Serio.

47. Kogo tagujesz?

Dziękuję za nominacje i podziwiam tych, którzy dotrwają do końca! 

30 komentarzy:

  1. Jaki długi TAG! :D Ale miło mi się go czytało. Również uwielbiam "Love, Rosie", a "Zanim się pojawiłeś" zamierzam przeczytać jak najszybciej. Skoro Ty aktualnie to czytasz, to czekam na recenzję. ^^
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooojej ale fajny TAG i dziękuję za nominację Kochana! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Dary <3 Love, Rosie również uwielbiam. Slytherin! Przybijam piątkę! Osz ty! Też uwielbiam ten cytat! Stelę to ja też bym chciała, oj tak. Jesteśmy takie podobne :D Na prawie wszystkie odpowiedzi odpowiedziałabym tak samo :)) Buźka ;**

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dary są cudowne! :)
      Ten cytat to sam miód :D
      A ty jesteś chyba moją siostrą xD

      Usuń
  4. Ja mam takie skromne pytanie: Dlaczego polubiłaś Abigail (MZ), skoro nie lubisz, jak postać narzeka na samą siebie? A ona wiecznie ma jakieś "ale" w kwestii swojej osoby. :D
    W tym tagu jedno pytanie tak dziwnie brzmi: soundtrack z książki... Autor chyba powinien napisać soundtrack z ekranizacji/adaptacji książki. :D
    Pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź "Bo tak" wyszła z mody, prawda? Po prostu ma w sobie coś, co mnie do niej ciągnie.
      No cóż, nie ja go wymyślałam. Pytanie nie zostało sprecyzowane...

      Usuń
  5. Długi i świetny Tag :) Dary Anioła rządzą światem! niezgodnej też nie lubię, była spoko, ale tylko pierwsza część dalej to autorce już nie wyszło. :)
    Buziaki :*
    Książkowy duet

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dużo pytań :D
    Nie wiele z tych pozycji znam :D
    Love, Rosie *-*
    O mam nadzieję, że Zanim się pojwaiłeś ci się spodoba :D

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ciekawa jak Ci się spodoba "Zanim...", bo widzę, że właśnie czytasz :) Na szczęście "Dotyk Julii" ma kontynuację, więc spokojnie możesz ją przeczytać ;) O, ja akurat miałam kilka porządnych kaców książkowych w swoim życiu, ale pytanie "ile trwają" jest bardzo trudne. To naprawdę zależy od jakiej książki... U mnie się to waha od 3 dni do 3 tygodni, więc :P Jestem pewna, że kiedyś trafisz na powieść, po której będziesz miała niezłego "kaca".

    Odpowiedź "Kapitol albo inne tego typu gówno" mnie rozbroiła, you made my day <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi o całą serię. Są trzy tomy i nowelka. Ciągu dalszego brak.
      I cieszę się, że poprawiłam ci humor :D

      Usuń
  8. Wow ale długi tag już nawet nie pamiętam co tam było... A no tak ja też uwielbiam Love Rosie <3 Też jestem pałkarzem, ale w Ravenclaw :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że chodzisz do Hogwartu ♥♥♥

      Usuń
  9. Zazwyczaj unikam robienia TAGÓW, ale z okazji Twojej nominacji złamię swoje postanowienie i w ciągu tygodnia, dwóch takowy na pewno pojawi się na moim blogu. Także dziękuję za nominację :)
    PS. Ty nie płaczesz podczas czytania, ja wręcz wyję - równowaga we Wszechświecie zachowana :D
    Trzymaj się cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zrobisz to bardzo szybko. Czekam niecierpliwie :D

      Usuń
  10. Bardzo długi TAG. Ja też jakoś nigdy nie miałam kaca ksiązkowego Xd Pozdrawiam i obserwuję
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, również obserwuję :)
      Może kiedyś nam się zdarzy? :D

      Usuń
  11. Ten TAG jest świetny :D
    Jon Snow to również moja miłość, Warner zresztą też ❤
    "Love, Rosie" mam nadzieję wkrótce przeczytać, bo zamówiłam ją w bibliotece :D
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, ci mężowie! :D
      Czytaj, jest naprawdę świetna! :D

      Usuń
  12. Na "Zanim się pojawiłeś" poluję, ale nigdzie nie mogę dorwać. Produkt niedostępny - i tak wszędzie. Jon Snow ❤ zdecydowanie zostaję tu na dłużej. Pozdrawiam.
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, poluj, poluj, bo warto :D
      Dziękuję ♥

      Usuń
  13. Chyba muszę kiedyś przeczytać ten dotyk Julii :DD

    CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie ma to jak dobry tag :) Nie zapomnę tego spososobu na podryw, nigdy :D
    A co oceniania po okładce, zawsze to robię. Mylę się tylko w 10% :)

    OdpowiedzUsuń