wtorek, 2 sierpnia 2016

LBA PO RAZ KTÓRYŚ - TONĘ W NOMINACJACH!

Najmocniej przepraszam Was za nieobecność! Mam drobne problemy z czytaniem Zagrożonych C.J.Daugherty (na razie nic nie zdradzę, wszystkiego dowiecie się niedługo). Nie chciałabym, żebyście stąd uciekli, więc podrzucam Wam LBA. Nominowała mnie Chaotyczna A. z bloga Chaos Myśli, którą serdecznie pozdrawiam. Wpadajcie do niej, bo jest naprawdę cudowna.
Przyszedł czas, byście poznali mnie troszkę bliżej.






1. Co najbardziej lubisz w blogowaniu?
W blogowaniu najbardziej lubię ludzi. Kurczę, dziwnie zabrzmiało. Ale to jest najważniejsze prawda? Słowa, które tak bardzo kocham, pochodzą właśnie od nich. To my tworzymy blogosferę - jesteśmy materiałem budulcowym. Nasze myśli tworzą to wszystko... Rozbudowują świat recenzji... Cudownie, że tak wiele osób pisze - świetnie jest dzielić z kimś pasję.

2. Jakie są Twoje ulubione miejsca do czytania?
Wspomniałam o tym w innym LBA, ale powtórzę. Kocham czytać w autobusie pełnym ludzi - przerażające, nie? Lubię tłum i spojrzenia osób, przepełnione niedowierzaniem. Ludzie patrzą na mnie jak na wariatkę, naprawdę. To ona czyta? Dlaczego to robi?
A Izz wsadza słuchawki w uszy i odpływa - świetne uczucie.

3. Czy kiedykolwiek zarwałeś/łaś noc dla jakiejś książki?
A i owszem. Miałam coś takiego. Kiedy byłam młodsza, mama kupiła mi Przed świtem. Pewnie większość z Was kojarzy - to czwarty tom sagi Zmierzch. Nie byłam do końca zadowolona z tego zakupu, ponieważ powiedziałam jej, żeby przywiozła mi drugi tom Igrzysk śmierci - wtedy była na nie większa "faza" niż teraz, bo wychodziła pierwsza część filmu i cóż... nawet ja się jakoś wkręciłam. Dodałam, że jeśli tej książki nie będzie, może mi kupić Przed świtem. Potem jakoś wybłagałam od babci pieniądze na pozostałą część trylogii Igrzysk, jednak mama powiedziała, że najpierw mam przeczytać książkę, którą kupiła. A wiecie jakie to tomisko! :D
Skończyło się tak, że zarwałam nockę, a następnego dnia jechałam do innej księgarni i dokupiłam sobie W pierścieniu ognia oraz Kosogłosa.

4. Czy jesteś uzależniona/y od kupowania własnych egzemplarzy czy wolisz wypożyczać książki z biblioteki?
Z tym jest naprawdę różnie. Z jednej strony - kupienie książki to świetna sprawa i mogę mieć własny egzemplarz. Ogromnie się nakręcam, kiedy robię zakupy do swojej biblioteczki. Jednak z drugiej... portfel piszczy, a wypożyczenie powieści to też ciekawa sprawa. Jest tylko jeden minus - nie zawsze jest ona dostępna. No, okej, jest jeszcze jeden: trzeba ją zwrócić. A ja naprawdę kocham głaskać książki...

5. Jakie cechy książkowych bohaterów cenisz, a jakie z kolei Cię irytują?
Uwielbiam szczerze i pozytywne postacie. Lubię lekką dozę sarkazmu i o dziwo - bohaterów leniwych. Irytują mnie wszystkie dziewczynki, które płaczą przez pół książki. To dobija, naprawdę. Albo niezdecydowanie. Ciekawie jest również, gdy autor próbuje na siłę udowodnić czytelnikowi, że główna postać jest silna psychicznie i zdeterminowana, a jej zachowanie temu przeczy.

6. Lubisz zbierać gadżety książkowe? Jeśli tak, to jakie?
Gadżetów książkowych jako tako nie zbieram. Ograniczam się do zakładek. Chociaż ostatnio myślę o zakupie kubka z napisem: "Dinozaury nie czytały i wymarły. Przypadek? Nie sądzę." Mój ostatni kubek mi się znudził i ciekawie byłoby wpleść w życie nieco urozmaicenia.

7. Twoja ulubiona "książka z dzieciństwa"?
Wychowałam się na Harrym Potterze. Sama po niego sięgnęłam i po prostu przepadłam. Miałam jakieś dziesięć lat. Teraz kompletuję całą serię i czytam ją od nowa. Pierwszy tom zakupiony! Co będzie dalej? Nie mam pojęcia...

8. Czy często oglądasz ekranizacje książek, czy nie lubisz książkowych historii przenoszonych na ekran?
Ze mną jest tak, że nie odbija mi na punkcie czytania. Kocham to robić, ale nigdy nie trafiały do mnie spiny typu: "Zła ekranizacja!", "Nic nie mów, bo mi zaspoilerujesz!", "Nie tak to sobie wyobrażałam!". Trafiła do mnie ekranizacja Eragona, Percy'ego Jacksona, Darów Anioła i wiele, wiele innych, które podobno są kiepskie. Mi się podobały. Nie podchodzę do nich jak wielki fan książek, a po prostu próbuję się rozerwać. Dla mnie film jest filmem, nieważne czy ekranizacja, czy nie.

9. Jaka postać literacka jest według Ciebie taką, z którą byś się zaprzyjaźnił/a?
Na pewno pokochałabym Kate z Promyczka, która byłaby idealną przyjaciółką. Tacy ludzie jak ona chyba nie istnieją - po prostu świetna dziewczyna. Myślę, że polubiłabym również Hermionę z Harry'ego Pottera - naprawdę lubię tę postać.

10. Czy kiedykolwiek przeczytałaś/łeś książkę dwukrotnie?
Owszem. Niezliczoną ilość razy wypożyczałam Harry'ego Pottera z biblioteki - myślę, że tę serię przeczytałam przynajmniej dwukrotnie.

11. Lubisz zaznaczać interesujące Cię cytaty, czy kompletnie nie przywiązujesz do tego wagi?
Cytatami przejmuję się naprawdę rzadko. Jakoś nie docierają do mnie wszystkie ważne słowa i jakaś idea tych ulubionych fragmentów. W przeciwieństwie do dużej liczby osób, swoje książki zamierzam kiedyś sprzedać, więc średnio lubię zaznaczać cytaty.


Przyszła pora na RZEŹ. Oto moje pytania:
1. Czy czytanie to twoja jedyna pasja? Jeśli nie, powiedz, co jeszcze lubisz robić.
2. Używasz zakładek? A może zostają nimi przypadkowe papierki?
3. Do jakich fandomów należysz?
4. Powiedz o książce, która zapewniła ci pierwszego kaca książkowego.
5. Jak uważasz, co jest najlepsze w blogowaniu?
6. Skąd się wzięła nazwa Twojego bloga?
7. Podaj nam piosenkę, która kojarzy Ci się z Twoją ulubioną serią!
8. Czy zachęciłeś rodzinę do czytania? A może to ona zachęciła Ciebie?
9. Masz jakieś marzenia związane z książkami?
10. Gdzie lubisz kupować powieści?
11. Czy masz jakieś ulubione wydawnictwo? Jeśli tak, to jakie?


OFIARY RZEZI:
♥ Ada z bloga Zamknięta w pozytywce
♥ Zuzia z bloga Między książką a niebem
♥ Każdy, kto czuje się zachęcony do wykonania nominacji

18 komentarzy:

  1. Osz ty tyyyyyy. :P
    Dzięki tobie będzie się coś działo u mnie na blogu XD
    Bo mam ostatnio block na czytanie, nie wiem czemu. ;-;
    *cri*

    OdpowiedzUsuń
  2. W końcu ktoś kto ma zdrowe podejście do filmów! Również uważam, że film to film i mam już powoli dosyć tego ciągłego narzekania, że coś w nim pozmieniali i że książka była lepsza. :D
    Pozdrawiam,
    GeekBooks

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałaś mi, że ja też mam mnóstwo zaległych nominacji. Muszę w końcu odpowiedzieć na pytania!
    Zgadzam się z Twoją odpowiedzią na pierwsze pytanie :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, już mi tak nie słódź z tym "cudowna", bo się jeszcze zawstydzę. :3 Ale dziękuję za miłe słowa i przede wszystkim za wykonanie tego LBA. Czytanie Twoich odpowiedzi było ogromną przyjemnością, szczególnie wtedy, gdy przy kilku punktach miałam wrażenie, że czytam o samej sobie. Podobnie jak Ty mam słabość do całej serii o Harrym Potterze, uwielbiam czytać w autobusie - w zasadzie w każdym środku komunikacji, czy też mam podobne zdanie co do ciekawych cech bohaterów i tych irytujących. :)
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, bo jesteś cudowna!
      Bardzo Ci dziękuję! ♥♥♥

      Usuń
  5. Pamiętam, że jak ja czytałam "Zmierzch" wszystkie tomy to też zarywałam nocki, to było dawno, dawno temu, ale dzięki tym książką zaczęłam czytać, więc wiele im zawdzięczam :)
    Mnie też okropnie denerwują bohaterki, które ciągle płaczą! Tak jak Tessa z Aftera.. miałam ochotę jej coś zrobić - dosłownie!
    Pozdrawiam Cię ciepło!
    Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mów mi o serii After! Nie chcę jej czytać! :(

      Usuń
  6. 1. Zgadzam się :3
    2. Lubię czytać, gdy wiem że ludzie na mnie patrzą. Ale lubię też w ciszy i spokoju albo ze słuchawkami w uszach :D
    3. Ja jestem strasznym śpiochem i jeszcze taka rzecz mi się nie zdarzyła XD A Trylogię Igrzysk Śmierci muszę nadrobić! Pomińmy fakt, że ogladałam ekranizacje wszystkich części:p
    4.Ja praktycznie nigdy nie wypożyczam książek z biblioteki. Najczęściej kupuję, ale ostatnio powiedziałam sobie że nie będę tego robić dopóki nie przeczytam wszystkich nieprzeczytanych książek u mnie na półce:p Albo też ściągam w formacie ebook lub wypożyczam od koleżanki :3 A głaskanie i wąchanie książek to moje ulubione zajęcie <3
    5. Mnie irytuje bohater typu typowa lalunia albo który jest doskonały i nie ma żadnej wady..
    6.Chcę taki kubek! CHCĘ *_* A gadżetów książkowych jakoś nie zbieram. Jedynie zakładki. W sumie sątakie boxy, gdzie jest jedna książka i kilka gadżetów książkowych, ale zazwyczaj są drogie..już wolę kupić kilka książek za tą cenę:p
    7. Ja nie lubię HPXD A moja ulubiona książka z dzieciństwa to ,,Bracia lwie serce" <3
    8. Mam dokładnie takie samo zdanie jak ty. Film to film, a książka to książka:p Jednak wkurzanie się na to, że filn nie jest tak jak książka to ludzka rzecz i chyba każdemu choć raz się tak zdarzyło:p
    9. Muszę przeczytać tego Promyczka, bo mnie chyba zabijesz jak tego nie zrobię XD
    10. Mi się jeszcze tak nie zdarzyło, ale na pewno wrócę za rok do Więźnia Labiryntu <3
    11. Ja w sumie też nie zaznaczam cytatów, w zasadzie gdy piszę recenzje to szukam cytatów z danej książki na LC.
    Masz taki długaśny komentarz :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patełka się rozpisała. :O
      Nie lubisz HP? A chcesz dostać w mózgownicę?

      Usuń
  7. U mnie też często portfel piszczy, ledwo się powstrzymuję przed wydaniem ostatnich pieniędzy na książki :P
    A gdzie ten kubek wyhaczyłaś? Bo napis super, może sama bym się skusiła!

    Harry Potter w moim przypadku też wiele razy przeczytany i to miłość dzieciństwa <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kubek jest dostępny na taniej książce. :)

      Usuń
  8. Ufff, już myślałam, że będzie kolejna nominacja buahaha XD. Jest dobrze.
    Harry Potter <3 <3 <3. Popieram. W blogowaniu to oczywiste, że najlepsi są ludzie i to wcale nie brzmi dziwnie!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HP jest świetne!
      A wiesz, że chciałam Cię nominować, hahahaha? xddd

      Usuń
  9. Ja też zarwałam nockę dla Przed świtem, ale z innego powodu niż ty. I Igrzyska także sprawiły, że do późna nie spałam, bo czytałam xd

    OdpowiedzUsuń