sobota, 10 grudnia 2016

IZZY ROZMYŚLA #6 - All I want for Christmas is... staph, just staph

Barszcz z uszkami na stole, choinka, uginająca się od ozdób, mnóstwo prezentów pod nią, rodzina w komplecie... Czego chcieć więcej?
A nie. Czekajcie. Coś mi się pomieszało. Mamy początek grudnia... Kurde, sorry. Zmyliły mnie te choinki w sklepach, które dziwnym trafem znalazły się tam pod koniec października. I świąteczne kawałki na tablicach moich znajomych. I Last Christmas, które można usłyszeć już nawet w kiblu. I fakt, że w mojej szkole choinka stoi w takim miejscu, że dziwię się, że jeszcze nikogo w niej nie szukali. I mnóstwo świątecznych słodyczy. I... po prostu zaczynajmy.



10 grudnia. To oznacza, że cały blogger kipi świątecznymi kawałkami, książkami, które koniecznie trzeba przeczytać w święta i filmami, które MUSISZ w nie obejrzeć.
A ja... przyszłam, żeby pokazać Wam typową Izę, która też bardzo lubi święta.

Last Christmas? Chętnie.

Kto nie kocha tej piosenki? Wprowadza nas w cudowny klimat świąt i powoduje, że niejednej osobie łezka kręci się w oku. Ja również lubię słuchać tego cudownego przeboju. Niejednokrotnie, zarówno przed świętami jak i w święta zakładam słuchawki i oddaję się porywającym nutom.
Polecam posłuchanie tej niesamowitej piosenki podczas Wigilii. Możecie puścić ją dziadkom, rodzicom, rodzeństwu. Na pewno od razu odejdą od stołu i pobiegną szybko do pokoju. Dlaczego? Oczywiście dlatego, że chcą nacieszyć się tym przebojem w samotności.
Przynajmniej ja tak sobie tłumaczę powyższe zachowanie.


Świąteczny film? Czemu nie!

Świąteczne filmy wprowadzają nas w niezwykły klimat Bożego Narodzenia. Powodują niezapomniane wrażenia, sprawiają, że wręcz czujemy, jakbyśmy w domu mieli już choinkę, a pierwsza gwiazdka zagościła na niebie. W tej sytuacji od siebie polecę świetną produkcję, dzięki której po raz pierwszy oczyma wyobraźni ujrzycie swoje idealne święta. 
O czym jest Krampus. Duch Świąt?

Dwunastoletni Max stara się przeżyć święta, które nie kojarzą mu się ze standardowymi obrazkami z
telewizji. Jego święta to przepracowana, niedoceniana matka, siostra, która nie zwraca na niego uwagi, wreszcie ojciec starający się scalić rodzinę. Świątecznej atmosfery jakoś nie czuć. A to nie wszystko, bo na święta ma przyjechać rodzina. Dziwna rodzina. I tak Max traci wiarę w święta. A to poważny błąd, bo w ten sposób uruchamia lawinę zła. Zła, które nawiedzi dom i przemieni każdy świąteczny symbol w pułapkę śmierci. Mikołaj, pluszowe misie, nawet świąteczne aniołki przemienią się w monstra, a rozbita rodzina będzie musiała scalić się, by wspólnie stawić czoła złu. Co nie będzie łatwe, bo pojawi się Zły Duch Świąt - Krampus, który według wierzeń, przybywa zza światów, by w świąteczny czas ukarać niegodziwych...  



Książka z Bożym Narodzeniem w tle? Jasne!
Stavern 1983: Zbliża się Boże Narodzenie, z nieba sypie śnieg. Willia Wisting jest świeżo
upieczonym tatą bliźniaków i jeszcze nieopierzonym, ambitnym posterunkowym. Podczas brutalnego napadu ląduje nagle w centrum dramatycznych wydarzeń, ale śledztwo przejmują od niego bardziej doświadczeni funkcjonariusze. Koleżeńska przysługa naprowadza go jednak na ślad innego przestępstwa. Zabójstwa nie tylko jak na razie niewyjaśnionego, ale najprawdopodobniej nawet nieodkrytego. W walącej się stodole stoi stare auto z dziurami po kulach. Wiele wskazuje na to, że jego kierowca nie uszedł ze strzelaniny z życiem. Ta sprawa ukształtuje Williama Wistinga jako policjanta i da mu wiedzę, która będzie mu już zawsze towarzyszyć
na drodze kariery: Młodzi idą w przodków ślad.




                           Także ten... Wesołych Świąt.
(Chciałam powiedzieć miłego uprzykrzania wszystkim życia za pomocą Last Christmas i trucia tylnej części ciała swoim bliskim o zobaczenie ciężarówki Coca-Coli.)

11 komentarzy:

  1. Nienawidzę, kiedy te wszystkie świąteczne rzeczy pojawiają się w sklepach już na początku grudnia, a telewizja dosłownie bombarduje nas reklamami. Dobrze, że nie oglądam jej za dużo. Ja tą świąteczną atmosferę wolę przeżywać sobie w spokoju, we własnych czterech ścianach, wtedy jest mi najlepiej. Takim outsiderem jestem, lol. Zaciekawił mnie film, może obejrzę sobie któregoś dnia :)
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do siebie, gdzie pojawiła się recenzja książki "Rywalki".
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tfu, na początku listopada tam miało być :D

      Usuń
    2. Też jestem outsiderem, pjona!

      Usuń
  2. A u mnie na przedmiotach zawodowych ciągłe oglądanie reklam świątecznych już rozpoczęte! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nienawidzę Last Christmas. Wolę Feint Epiki, jakoś mi się kojarzy ze świętami bardziej niż ten przereklamowany utwór. Reklamy na początku listopada przemilczę, bo również mnie irytują. Komedie świąteczne? To nie dla mnie. Bez bicia się przyznam, ze Kevina nigdy nie oglądałam i zamiaru takowego nie mam. Szerokim łukiem omijam inne filmy świąteczne o zbliżonej fabule. Krampusa może oglądne, choć w te Święta chcę obejrzeć Edwarda Nozycorękiego i Nightmare Before Christmas.
    Książek o tematyce świątecznej w ogóle nie czytam.
    Pozdrawiam,
    Johamna z booksinshadow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Matuchno!
      Znalazłam chyba bratnią duszę! *.*

      Usuń
  4. Mimo tego, że wiem, że świąteczny szał pojawia się co roku wcześniej (swoją drogą, ciekawe, czy za kilka lat będziemy zaczynali śpiewać kolędy w październiku :D), to uwielbiam świąteczny klimat i tak naprawdę mi to nie przeszkadza. Jeśli czujemy się dobrze otoczeni świąteczną muzyką, patrząc na choinki i ozdoby bożonarodzeniowe, dlaczego nie mielibyśmy tego robić? ;)

    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcale nie czuję się dobrze.
      Wczoraj zaczęłam się drzeć, bo w radiu leciało [Last Christmas]. Serio.

      Usuń
  5. Świetny post. Kocham klimaty świąt *-* Akurat szukałam jakiegoś fajnego filmu, którego mogłabym objerzeć o tematyce świąt i znalazłam !
    Pozdrawiam ^^
    http://bibliotekatajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może [Krampus] akurat przypadnie Ci do gustu. :)

      Usuń